Kontakt
WysylamTaniej.pl
Biuro czynne: Pon-Pt, 8.00-17.00

Biuro obsługi klienta:
Infolinia: 61-610-23-51
FAX: 61-610-23-79
E-mail: biuro@wysylamtaniej.pl

Dział płatności i windykacji:
E-mail: platnosci@wysylamtaniej.pl

Dział sprzedaży:
E-mail: biznes@wysylamtaniej.pl
Wycena
www.WysylamTaniej.pl - operator logistyczny www.WysylamTaniej.pl - operator logistyczny

DEFINICJE I WŁASNOŚCI PRZESYŁEK


Szczegóły:


Paczka dłużycowa to paczka o kształcie prostopadłościennym lub walcowatym.
Paczka dłużycowa określona jest dodatkowo granicznymi parametrami:

- maksymalna waga: 30kg
- maksymalna długość: 300cm

Przy czym:

suma dwóch krótszych boków < 80cm
Można to policzyć z wzoru:
przyjmując najdłuższy bok a=230cm
b+c < 80cm

np. paczka o wymiarach 230x20x40
230+20+40 < 290cm oraz 20+40 < 80cm.

Paczkę dłużycową FEDEX polecamy szczególnie do towarów długich i lekkich. Koszt paczki dłużycowej jest równy cenie palety Euro o wadze 300kg.
Do przewozu nie przyjmuje się paczek o wadze większej jak 30kg oraz długości powyżej 300cm.

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Czym jest wysylamtaniej.pl? Czy to firma kurierska?

Wysylamtaniej.pl to platforma wysyłkowa umożliwiający generowanie listów przewozowych dla przesyłek kurierskich. Świadczymy usługi pośrednictwa krajowych i zagranicznych przesyłek kurierskich paczkowych do 70kg i paletowych o wadze maksymalnej do 1500 kg. Działamy na podstawie podpisanej umowy o współpracy z wiodącymi na rynku polskim firmami kurierskimi.

W jaki sposób mogę nadać przesyłkę?

Wejdź na stronę wysylamtaniej.pl. Wybierz zakładkę „nadaj paczkę” i wypełnij prosty formularz dotyczący danych przesyłki oraz nadawcy i odbiorcy. Na koniec formularza system przekieruje Cię do płatności on-line, gdzie opłacisz przesyłkę. Po potwierdzeniu płatności system wyśle Ci gotowy list przewozowy i zamówi za Ciebie kuriera. Dodatkowo możesz się zarejestrować na naszej stronie aby otrzymać narzędzia takie jak możliwość obsługi wysyłek allegro, import z xls, historia ze statutami, dostęp do historii faktur itp. oraz płatności kredytowe czy na podstawie faktur zbiorczych z odroczonym terminem płatności.

Kiedy kurier odbierze przesyłkę?

Czas przyjazdu kuriera po przesyłkę jest uzależniony od godziny, w jakiej zostało wykonane zlecenie oraz od kodu pocztowego nadawcy. Podczas wypełniania formularza system wskaże pierwszy możliwy dzień i przedział czasowy, w którym kurier będzie mógł odebrać przesyłkę, jak również umożliwi samodzielny wybór godzin odbioru przesyłki z podanego zakresu godzinowego. Najczęściej zlecenia złożone do południa realizowane są tego samego dnia, a złożone po południu dnia następnego.

W jakich godzinach Odbiorca otrzyma nadaną przeze mnie przesyłkę?

Standardowo Kurierzy dostarczają przesyłki w godzinach pracy tj. pomiędzy 9:00 – 17:00. Istnieje także możliwość dostarczenia Państwa przesyłki do godziny 9:00 oraz do godziny 12:00, są to usługi dodatkowo płatne.

Co to jest waga przestrzenna?

W transporcie waga objętościowa przesyłki jest równoznaczna z powierzchnią/przestrzenią, jaka jest wymagana do jej transportu. Waga objętościowa lub waga wymiarowa zostaje obliczona i porównana z rzeczywistą wagą przesyłki, co umożliwia sprawdzenie, która wielkość jest większa. Do kalkulacji kosztu przesyłki brana jest pod uwagę większa waga.

Czy jest możliwość wysłania przesyłki z opcją „za pobraniem”?

TAK. Usługa pobranie jest oferowana do każdej przesyłki w kraju. Aby zlecić pobranie należy w formularzu nadawania przesyłki zaznaczyć opcję pobranie, wprowadzić jego wartość oraz numer konta, na jakie ma być zwrócone. Zwrot pobrania następuje w 1 dniu roboczym, od dnia doręczenia przesyłki.

Co to jest program partnerski?

Program partnerski jest narzędziem przygotowanym specjalnie dla naszych klientów. Podstawowe zadania jakie spełnia program to możliwość zarobienia pieniędzy, promocja naszej witryny, możliwość nawiązania współpracy z naszą firmą. Dajemy Ci możliwość sfinansowania całkowicie przesyłek kurierskich lub też zarobienia dodatkowych pieniędzy. Szczegóły programu znajdziesz klikając w menu „Program partnerski”.

Co to jest rozliczenie zbiorcze?

Rozliczenie polegające na tym, że firma nie płaci za przesyłkę każdorazowo lub też z góry, tylko 2 razy w miesiącu serwis wystawia faktury zbiorcze dla udokumentowania kilku usług kurierskich. W panelu klienta, z 2 i 16 dniem miesiąca pojawi się faktura za usługi. Wystarczy ją wydrukować i zrealizować płatność przelewem. Termin płatności wynosi 7 dni. Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani taką formą rozliczenia prosimy o kontakt w celu weryfikacji i ustalenia szczegółów.

Co to jest płatność kredytowa?

Płatność kredytowa przeznaczona jest dla nowych klientów, którzy wysyłają większe ilości przesyłek. Wystarczy, że z panelu klienta zasilisz swoje konto określoną kwotą a przy każdorazowym wysyłaniu przesyłek nie będziesz musiał realizować płatności. Pieniądze będą automatycznie odejmowane z konta, które sam sobie zasiliłeś. Kwota, którą wpłaciłeś ma ważność 12 miesięcy. Jest ona automatycznie zapisana na Twoim koncie.

Gdzie jest moja paczka?

W każdym momencie możemy sprawdzić status nadawanej paczki.Na naszej stronie klikając ,,nadaj paczkę” pojawi się u góry białe okienko z napisem "Znajdź przesyłkę”,wpisujemy nr listu przewozowego, po czym system wyszukuje informacji o nadawanej przesyłce. Dokładniejsze informacje o etapie wysyłki paczki można znaleźć na stronie kurierów UPS bądź DHL.

Kurier nie zastał odbiorcy w domu, co dalej?

W pierwszej kolejności kurier może zadzwonić do odbiorcy przesyłki i uzgodnić z nim czas i miejsce odbioru przesyłki. W większości przypadków zostawia avizo, kurier następnego dnia roboczego podejmuje kolejną próbę dostarczenia przesyłki do adresata. Jeśli i ta próba nie będzie udana, przesyłka wraca do magazynu gdzie jest przechowywana przez okres 5 dni. Po upływie 5 dni przesyłka zwracana jest do Nadawcy na jego koszt.

Na czym polega zwrot dokumentów?

Do nadawanej przesyłki możesz dołączyć dokumenty, które mają być podpisane przez odbiorcę. Kurier dostarczy je razem z paczką, a po podpisaniu ich przez odbiorcę zostaną one z powrotem wysłane do Ciebie.

Jeśli paczka jest uszkodzona?

a) zależnie od poziomu uszkodzenia podejmij decyzję o przyjęciu lub odmowie przyjęcia paczki b) spisz niezwłocznie z kurierem protokół szkody c) poinformuj nadawcę o powstałej szkodzie.

Kiedy reklamacja może zostać odrzucona?

Reklamacja może zostać odrzucona z kilku podstawowych powodów: - w przypadku niepoprawnego zapakowania paczki – niezastosowania odpowiednich zabezpieczeń towaru. - w przypadku nieuszkodzonego opakowania paczki – jeżeli opakowanie zewnętrzne nie nosi żadnych śladów uszkodzenia, wówczas istnieje domniemanie, że towar został nadany już uszkodzony (tak interpretują to firmy ubezpieczeniowe przewoźników). - w przypadku kiedy towar w paczce jest ułożony na sobie i cięższy towar znajduje się na lżejszym. - w przypadku palet – kiedy paleta nosi znaczne ślady używania, jest niestabilna, zniszczona, wyeksploatowana – jeżeli towar nadawany jest na takiej palecie w przypadku np. przewrócenia towaru.

Co zrobić, gdy strona wysylamtaniej.pl nie działa?

W pierwszej kolejności odśwież stronę. Jeśli problem nadal występuje, zmień przeglądarkę na Opera,Mozilla Firefox albo Google Chrome. Pomóc może także wyczyszczenie pamięci podręcznej przeglądarki internetowej oraz ciasteczek. W przypadku awarii bądź prac konserwacyjnych zawsze podajemy takie informacje na stronie głównej.

Chciałbym zmienić datę odbioru przesyłki w opłaconym zamówieniu. Jak to zrobić?

Wyślij zapytanie mailowe lub skontaktuj się telefonicznie. Bezpośredni kontakt z biurem obsługi klienta: - infolinia: 61-610-23-51 - e-mail: biuro@wysylamtaniej.pl Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 08:00 – 16:00.

Dlaczego możemy Państwu zagwarantować tak niskie ceny?

Przesyłki wysyłane za naszym pośrednictwem nie różnią się niczym od tych nadawanych tradycyjnymi metodami. Cena jest jednak tak niska, ponieważ portal zdecydowanie usprawnia i automatyzuje pracę systemu zamawiania. Przyspieszenie metod zamawiania oraz duża liczba klientów korzystających z naszych usług sprawia, że możemy dać Państwu właśnie takie ceny.

Jakie są procedury celne przy przesyłkach międzynarodowych?

Procedury wysyłki towarów różnią w zależności od tego czy nadajemy paczkę lub paletę, czy eksportujemy lub importujemy i czy przesyłka jest w relacji z krajem Unii Europejskiej czy nie.

- Aby nadać paczkę lub paletę importową / eksportową do krajów UE nie są wymagane dokumenty celne. Wystarczy wypełnić formularz dostępny na naszej stronie i w dalszej kolejności wydrukować list przewozowy.

- Aby nadać przesyłkę poza UE, należy przygotować dokumenty celne. W przypadku paczek i palet należy pobrać odpowiednie dokumenty z naszej strony, wypełnić i przesłać na adres mailowy biuro@wysylamtaniej.pl. Na tej podstawie zostaną wygenerowane zlecenia i listy przewozowe.

Jakie usługi realizujemy bezpośrednio poprzez naszą platformę a jakie muszą być składane drogą mailową i w jaki sposób dokonać zlecenia?

Bezpośrednio za pomocą naszej platformy możesz nadać:
a) Paczkę kurierską krajową UPS i DHL
b) Paczkę kurierską zagraniczną (eksport/import), standardową i lotniczą (oprócz importu lotniczego) UPS na terenie UE
c) Paletę krajową DHL i OPEK

Zlecenia drogą mailową na adres biuro@elist-panel.pl można złożyć na:
a) Paczkę kurierską zagraniczną (eksport/import), standardową i lotniczą UPS poza kraje UE
b) Paletę zagraniczną (eksport/import)

Aby złożyć zamówienie na powyższe usługi należy w panelu klienta z zakładki „Pliki do pobrania” pobrać odpowiednie formularze, wypełnić je komputerowo a następnie wysłać na adres mailowy biuro@wysylamtaniej.pl

Chcę nadać paletę, jakie mogą być jej maksymalne wymiary i waga, a także czy muszę mieć swoją drewnianą paletę?

Standardowo obsługiwane przez nas palety to Euro i przemysłowe. Różnica pomiędzy nimi to różne długości boków palety – Euro 120cm X 80cm, przemysłowa 120cm X 100cm. Maksymalna waga palety to 1100kg jeżeli mówimy o wysyłkach standardowych, przy czym indywidualnie możemy wycenić paletę do 1500kg o praktycznie dowolnych rozmiarach. Nie jest obowiązkiem aby posiadana paleta była drewniana. Coraz częściej spotkać można w obrocie palety plastikowe czy aluminiowe kosze paletowe. Warunkiem koniecznym jest aby paleta nie była uszkodzona i zbyt wyeksploatowana tak aby zapewniła stabilność i bezpieczeństwo przewożonego ładunku.

Jak wysłać przesyłkę z innego adresu niż standardowy?

Aby wysłać paczkę np. od klienta do siebie należy zmienić dane nadawcy podczas wypełniania formularza. Dane te są w pełni edytowalne.

Czy dostawa w sobotę dotyczy całej Polski, czy tylko niektórych regionów?

Dostawa w sobotę dotyczy tylko niektórych regionów Polski. Z reguły są to obecne i byłe miasta wojewódzkie oraz wszystkie miasta gdzie znajdują się oddziały danego przewoźnika. Aby sprawdzić dokładnie czy możemy nadać paczkę w konkretne miejsce z doręczeniem sobotnim należy wykonać symulację nadania paczki na naszej stronie z użyciem kodu pocztowego odbiorcy. Wówczas uzyskamy dokładną informację o dostępności usług.

Czy istnieje możliwość integracji systemu informatycznego ze sklepem?

Posiadamy gotowy moduł wysyłkowy dla sklepów opartych o platformę PrestaShop. Dodatkowo możemy powiązać indywidualnie Państwa sklep z naszym portalem wysyłkowym jeżeli obecne narzędzia jakie posiadamy (import z pliku XLS czy integracja z allegro.pl) nie będą wystarczające.